נתניהו על הפרות החוק: "הציבור צריך לקבל הסברים"

איתי גדסי No Comments on נתניהו על הפרות החוק: "הציבור צריך לקבל הסברים"

רה"מ נתניהו בישיבת הממשלה: "הממשלה מבקשת לקבל דיווח מה היא מדיניות האכיפה ביחס להפרות החוק שמתקיימות בהפגנות ופוגעות במיליוני אזרחים. הציבור צריך לקבל הסברים מה היא מדיניות האכיפה והאם המדיניות אחידה"

צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: איתי בית און / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למאבק בטרור, ליוקר המחיה ולהפרות החוק במחאות האלימות נגד הממשלה.

"אני מבקש לשלוח תנחומים בשם כל הממשלה ועם ישראל, למשפחות של רב-סמל דוד יהודה יצחק ז״ל מבית-אל, לוחם סיירת אגוז שנפל בג׳נין, וסמל ראשון שילה יוסף אמיר ז״ל מקיבוץ מירב, לוחם סיירת גבעתי, שנרצח בפיגוע סמוך לקדומים. עם ישראל מחבק את המשפחות מעומק הלב, וכולנו מצדיעים לכוחות הביטחון שנלחמים בטרור סביב השעון.

"אני מבהיר שוב את המדיניות שלנו: כל מי שרוצח ישראלים, כל מי שמבצע טרור, יגיע לאחד משני מקומות: או לכלא או לקבר. זאת מדיניות הממשלה ואנו מיישמים אותה בשלוש דרכים: ראשית, אנו באים חשבון עם המפגעים עצמם בלי יוצא מן הכלל. שנית, אנו פוגעים במשלחי הטרור ובתשתיות הטרור.

"שלישית, אנחנו יוזמים ומפתיעים. אנחנו קובעים את העיתוי לפעולות שלנו, כפי שעשינו במבצע ׳מגן וחץ׳ נגד הג'יהאד האיסלאמי בעזה, וכפי שעשינו במבצע ׳בית וגן׳ נגד המחבלים בג׳נין. אנחנו משנים את המשוואה, וכך נמשיך לעשות.

"במקביל, אנחנו ממשיכים להיאבק ביוקר המחיה. אנחנו נכנס השבוע שוב את וועדת השרים ליוקר המחיה, כדי לזרז את החקיקה, את הסרת הרגולציה, את אחידות התקנים ביננו לבין אירופה; מה שטוב לאירופה – טוב לישראל. הכוונה שלי לקיים את הועדה בישיבה שבועית עד הפגרה. אנחנו מחוייבים להילחם ביוקר המחיה.

"הממשלה תאשר היום את השתתפותנו בוועידת האקלים COP 28, ועידה בינלאומית שתתקיים באיחוד האמירויות. אנחנו מחויבים למאמץ הבינלאומי החשוב להפחתת מזהמים ולהגנת הסביבה.

"הממשלה תקבל היום עדכון מהיועצת המשפטית לממשלה וגורמי האכיפה לגבי מדיניות האכיפה כלפי איומים, אכיפה ופגיעה בנבחרי ציבור, קריאות למרי אזרחי ואי-ציות לחוק, חסימות כבישים ושביתות בלתי חוקיות.

"אני מבקש להבהיר כמה דברים: הזכות להפגין במסגרת החוק, היא זכות מקודשת לכל אדם ולכל ציבור, ואנחנו מגנים בתוקף כל אלימות כלפי מפגינים מצד זה או אחר.

"הזכות הזאת שמורה הן למתנגדי הרפורמה והן לתומכיה. הממשלה לא מעלה על דעתה להגביל זכות זאת, אבל הממשלה כן מבקשת לקבל דיווח מהי מדיניות האכיפה ביחס להפרות חוק, שפוגעות בזכויות היסוד של מיליוני אזרחים, ושמתבצעות כמעט על בסיס יומי במהלך ההפגנות.

"הפרות אלה מתבטאות בחסימת עורקי תחבורה ראשיים, בשיבוש נמל התעופה, בקריאה לאי-תשלום מיסים, בהטרדת אישי ציבור וסביבתם, בקריאות להמרדה, בארגון סרבנות במטרה להשבית יחידות שלמות בצבא, והפרות חוק בתחומים רבים אחרים.

"הציבור צריך לקבל מענה לשאלה – מהי מדיניות האכיפה, והאם זוהי מדיניות אחידה? במדינה דמוקרטית לא ייתכן מצב שבו יש מדיניות אכיפה אחת כלפי ציבור מסוים, ומדיניות אכיפה שנייה כלפי ציבור אחר. כי לכולם ברור – אכיפה בררנית היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה ופגיעה אנושה בשלטון החוק, ועל כן ביקשנו מהיועצת המשפטית לתת דיווח לממשלה בנושא זה".



0 תגובות